Home » Știință » A fost descoperită cea mai mică stea măsurată vreodată. În jurul său s-ar putea dezvolta planete asemănătoare Pământului

Publicat: 15.07.2017
O echipă de cercetători din cadrul Universităţii Cambridge a descoperit cea mai mică stea măsurată până în prezent. Steaua are o dimensiune cu puţin mai mare decât Saturn, iar forţa sa gravitaţională este de 300 de ori mai puternică faţă de cea pe care o resimt oamenii pe Pământ.

Experţii consideră că zonele din apropierea stelelor de dimensiuni mici pot ascunde planete de mărimea Pământului care ar putea conţine apă lichidă, informează Science Daily.

Noua stea a fost denumită EBLM J0555-57Ab şi se află la şase sute de ani lumină distanţă. Aceasta face parte dintr-un sistem binar şi a fost identificată în momentul în care a trecut prin faţa ,,fratelui” său mai mare.

,,Descoperirea dezvăluie cât de mici pot fi unele stele,” a declarat Alexander Boetticher, principalul autor al studiului. „Dacă această stea ar fi avut o masă  puţin mai mică, reacţia de fuziune a hidrogenului în miezul său nu ar fi putut fi susţinută, iar steaua s-ar fi transformat într-o pitică brună,” adaugă el.

EBLM J0555-57Ab a fost identificată prin intermediul experimentului WASP în momentul eclipsei stelare din sistemul binar. Noua stea are o masă comparabilă cu cea estimată a stelei TRAPPIST-1, dar raza sa este cu 30% mai mică. ,,Aceste stele pitice furnizează condiţii optime pentru descoperirea planetelor asemănătoare Pămâtului,” a declarat Amaury Triaud, cercetător din cadrul Universităţii Cambridge.

Descoperire uimitoare a savanţilor: soarele nostru a avut un ”frate geamăn malefic” vinovat pentru dispariţia DINOZAURILOR. Totodată, toate stelele se formează în perechi

O nouă ”stea” va apărea pe cer în anul 2022. ”Este o realizare ce ţine de o şansă la un milion” – VIDEO

Astronomii au observat, pentru prima dată, un fenomen astronomic complex prezis în anii 1930. Contrazice teoriile lui Einstein şi Newton

O linguriţă din materialul acestor corpuri cereşti cântăreşte un miliard de tone. Ce sunt şi cum se formează aceste misterioase obiecte spaţiale?