Home » D:News » Oamenii de ştiinţă au creat un tip de banană care ar putea salva mii de vieţi în fiecare an

Publicat: 16.07.2017
Oamenii de ştiinţă din Australia au făcut o descoperire impresionantă care are în prim-plan unul dintre fructele preferate ale oamenilor din întreaga lume.

Cercetătorii au reuşit să creeze o banană care este atât de bogată în provitamina A, încât ar putea fi capabilă să salveze vieţile a sute de mii de copii din întreaga lume care mor din cauza deficienţei de vitamina A în fiecare an, scrie Gândul.

Banana auriu-portocalie biofortificată a fost creată cu ajutorul genelor extrase dintr-un tip special de banană găsit în Papua Noua Guinee care conţine cantităţi impresionante de provitamină A.

Experţii au conbinat aceste gene cu cele ale bananelor comune, care se găsesc în supermarketuri tot timpul anului.

Vitamina A are o varietate de funcţii vitale pentru organism, ajutând copiii în procesul de creştere, de dezvoltare, la întărirea sistemului imunitar şi îmbunătăţirea vederii. Consecinţele deficienţei de vitamina A sunt extrem de severe pentru organism.