Home » D:News » FOTO. O imagine stranie şi unică a Terrei şi a Lunii ne arată cât de singuri suntem în Univers

Publicat: 08.01.2018
Sonda OSIRIS-REx a NASA a plecat spre asteroidul Bennu, iar în drumul său a imortalizat o imaginea cu Pământul şi Luna care arată cât de mici şi singuri suntem de fapt în Univers.

Sonda a plecat de pe Terra în septembrie şi a realizat imaginea pe 2 octombrie 2017 şi a fost publicată recent de NASA după câteva prelucrări asupra culorilor şi intensităţii luminii, scrie Science Alert.

Credit: NASA

Scopul OSIRIS-REx este de a analiza un asteroid pentru a determina detalii cu privire la originea planetei noastre şi formarea Sistemului Solar.

În imagine, Luna pare mai aproape decât este în realitate, pentru că cele trei corpuri, Terra, Luna şi sonda nu formează un triunghi isoscel.

OSIRIS-REx a realizat fotografia cu instrumentul MapCam când sonda a fost la o distanţă de aproximativ 5,12 milioane de kiliometri de Terra şi la circa 5,42 milioane de kilometri de Lună.

Pentru cei care se întreabă, nu există stele în imagine pentru că lumina lor este foarte slabă. Au fost folosite trei fotografii pentru a crea imaginea color, iar Pământul este atât de luminos încât a fost nevoie de creşterea luminozităţii Lunii pentru a o face vizibilă.

Planeta Pământ, dată spre adopţie. Programul lansat de NASA cu ajutorul căruia fiecare persoană poate adopta o bucată din Terra