Home » D:News » Modurile în care îţi poţi menţine creierul tânăr

Modurile în care îţi poţi menţine creierul tânăr

Publicat: 11.02.2018
Creierul şi felul în care funcţionează acesta se modifică odată cu vârsta declinul mintal este un lucru obişnuit şi este una dintre cele mai de temut consecinţe ale îmbătrânirii.

Ţine-ţi creierul activ

Prin cercetării efectuate atât asupra şoarecilor cât şi a oamenilor, cercetătorii au descoperit că o activitate constantă a minţii stimulează crearea unor noi conexiuni între neuroni şi poate chiar ajuta creierul să producă noi celule, dezvoltând astfel o mobilitate neurologică şi construind o rezervă care poate contracara viitoarele pierderi de neuroni. Astfel, orice activitate care te stimulează mental ajută acest proces de încetinire a uzurii creierului. Citeşte, mergi la diferite cursuri, chiar dacă ai încheiat şcoala cu mulţi ani în urmă, fă chiar şi gimnastică mentală cu jocuri de cuvinte, probleme de matematică, sudoku sau şah. Experimentează lucruri care necesită atât dexteritate cât şi efort mintal, precum desenul, pictura, origami.

Fă sport în mod constant

Cercetări efectuate de-a lungul timpului au demonstrat că dacă îţi foloseşti în mod constant muşchii îţi ajuţi şi creierul. S-a descoperit faptul că sportul practicat în mod regulat duce la creşterea numărului de capilare care duc sânge bogat în oxigen către regiunea creierului responsabilă cu gândirea. Exerciţiile fizice contribuie şi la dezvoltarea unor noi celule nervoase şi la creşterea conectivităţii sinapselor. Astfel rezultă un creier mult mai eficient, cu capacitatea mai mare de adaptare şi o plasticitate ridicată, ceea ce se traduce în performanţe crescute, în ciuda înaintării în vârstă şi a degradării biologice. Sportul contribuie de asemenea la scăderea tensiunii arteriale, îmbunătăţeşte nivelul de colesterol din sânge, contribuie la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge şi reduce stresul mintal, lucruri folositoare atât pentru creierul cât şi pentru inima ta.

Citeşte continuarea pe CSID