Home » Știință » Au fost descoperite 95 de exoplanete noi în afara Sistemului Solar

Au fost descoperite 95 de exoplanete noi în afara Sistemului Solar

Publicat: 20.02.2018
Sonda Kepler a descoperit 95 de exoplanete noi în afara Sistemului Solar. Noua descoperire se adaugă celorlalte sute de exoplanete care au fost identificate pe 1 februarie.

O echipă de cercetători a analizat 275 de obiecte spaţiale candidate la titlul de exoplanete. Dintre acestea, 149 au fost validate, dintre care 95 erau complet noi. Conform NewsWeek, descoperirea unui număr cât mai mare de exoplanete oferă noi şanse specialiştilor pentru a analiza atmosfera altor planete şi ce ar putea conţine aceasta.

”Nu este o supriză, însă este cu adevărat o descoperire uriaşă,” a declarat Jessie Christiansen, astronom din cadrul NASA Exoplanet Archives.

În 2013 telescopul sondei Kepler s-a defectat după ce a observat spaţiul timp de patru ani. În cadrul noii misiune denumită K2, regiunea pe care telescopul o observă este schimbată odată la câteva luni. Aceşti fotoni de lumină observaţi de instrumentele sondei i-ar putea ajuta pe specialişti să înţeleagă mult mai bine atmosferele exoplanetelor. Una dintre noile exoplanete orbitează în jurul stelei HD 212657, cea mai luminoasă stea descoperită de sonda Kepler până în prezent.

Până în prezent au fost descoperite aproximativ 3.700 de exoplanete în aproximativ 2.700 de sisteme.