Home » Știință » După un studiu care a durat două decenii, cercetătorii au ajuns la concluzia că porumbul modificat genetic nu prezintă riscuri, ba mai mult, este mai sănătos ca cel organic

Publicat: 24.02.2018
Organismele modificate genetic (GMO - genetically modified organisms) sunt privite de obicei cu scepticism şi există în acest sens multe informaţii, mai mult sau mai puţin false. Acum, în urma unui studiu de amploare efectuat de un grup de cercetători italieni de la Universitatea Pisa, s-a ajuns la concluzia că varietăţile de porumb modificate genetic au crescut productivitatea în mai multe ţări cu 5,6 - 24,5%.

De asemenea, culturile de porumb au avut mai puţine micotoxine – produse secundare chimice toxice, scrie Futurism.

Cercetătorii italieni au analizat peste 6.000 de studii de specialitate din ultimii 21 de ani şi au realizat o „meta-analiză”, o analiză cumulativă care foloseşte sute sau mii de studii credibile. Acest tip de studiu permite cercetătorilor să tragă concluzii care sunt mai de amploare şi mai robuste decât cele determinate de un singur studiu.

Mai mult, analiza a rezultat în concluzia că organismele modificate genetic nu numai că prezintă un risc pentru sănătatea umană, ci şi au un impact pozitiv substanţial. Acest lucru se datorează nivelului mai scăzut de micotoxină – chimicale produse de fungi, care sunt toxice şi cancerigene pentru oameni şi animale. Un procentaj semnificativ din varietăţile porumb nemodificat conţine mici cantităţi de micotoxină. Acestea sunt de obicei înlăturate la spălare, dar riscurile sunt în continuare prezente.

Plantele modificate genetic au mai puţine micotoxine pentru că insectele tind să le evite. Acestea afectează sistemul imunitar al plantelor şi îl fac mai susceptibil la apariţia ciupercilor care vor produce micotoxine.

Deşi vor exista în continuare îngrijorări cu privire la efectele plantelor modificate genetic (până la urmă, studiul a avut în vedere doar porumbul), studiul clarifică unele aspecte importante şi arată că modificarea genetică poate aduce beneficii cu privire la rezistenţa şi sănătatea plantelor.

Plantele modificate genetic – o soluţie pentru viitor?

Şi preistoricii modificau genetic plantele. Iată 10 fructe şi legume foarte consumate de noi toţi, pe care nu le-am fi avut astăzi fără ajutorul ingineriei genetice