Home » Natură » După ce au efectuat experimente pe creierele maimuţelor, trei oameni de ştiinţă de la unul dintre cele mai mari institute de cercetare din lume ar putea ajunge la închisoare

Publicat: 22.02.2018
Procurorii germani au anunţat marţi că au cerut judecătorilor condamnarea a trei oameni de ştiinţă de la prestigiosul Institut Max Planck pentru cruzime la adresa animalelor, după ce au efectuat experimente pe creierele maimuţelor.
Investigatorii din oraşul Tübingen (în sud-vestul Germaniei), unde se află centrul specializat în biologie şi medicină al Institutului Max Planck, afirmă că trei bărbaţi, cu vârste cuprinse între 49 şi 67 de ani, au fost acuzaţi pentru „oprirea experimentelor asupra a trei maimuţe prea târziu şi, în consecinţă, au cauzat animalelor suferinţă continuă pentru o lungă perioadă de timp”, informează AFP.
Cercetătorii de la Institutul Max Planck pentru Cibernetică Biologică au primit aprobarea să facă experimente cu obligaţia ca maimuţele să fie ucise dacă prezintă semne vizibile de suferinţă.

În ciuda condiţiilor specifice pentru oprirea experimentului, cei trei cercetători au întârziat eutanasierea animalelor, în consecinţă provocându-le chinuri semnificative şi prelungite, afirmă procurorii germani, adăugând că „acuzaţii ar fi trebuit să îşi recunoască obligaţia de a interveni”.