Home » D:News » Un savant a descoperit o proteină care a ajutat bacteriile să ”păcălească” sistemul imunitar: reprezintă un mare pas înainte în combaterea unei maladii severe

Publicat: 11.04.2018
Un cercetător de la Universitatea Maryland (UMD) a descoperit mecanismul prin care bacteria care declanşează boala Lyme persistă în organism şi luptă împotriva sistemului imunitar.

Dr. Utal Pal, profesor la Veterinary Medicine din cadrul UMD, a studiat bacteria Borrelia burgdorferi în cei 12 ani petrecuţi la UMD, iar munca sa a produs deja markerul proteinei folosit pentru a identifica infecţia bacteriană în corp, scrie Medical Xpress.

Acum, dr. Pal a izolat o proteină produsă de bacterie care opreşte unul dintre primele răspunsuri imunitare ale organismului, oferind indicii cu privire la mecanismele care nu sunt înţelese pe deplin.

De asemenea, a mai observat un fenomen nemaivăzut, demonstrând că, chiar şi fără această proteină şi cu sistemul imunitar răspunzând perfect, bacteria poate reapărea în organism după câteva săptămâni mai târziu.

Înţelegerea mecanismelor aceste bacterii are implicaţii majore în tratamentul unor boli precum boala Lyme, care începe să aibă o natură cronică şi să apară din ce în ce mai des. Doar în SUA, există 300.000 de cazuri de apariţie a bolii Lyme în fiecare an.

Bacteria ajunge în corpul uman prin muşcăturile căpuşelor, iar „simptomele bolii se aseamănă cu multe altele care sunt greu de stabilit, astfel că nu sunt diagnosticate rapid”, a precizat Pal. De obicei, are simptome asemănătoare gripei, precum dureri de cap, dureri de articulaţii şi de muşchi şi lipsă de energie.

Aşadar, înţelegerea profundă a infecţiei poate duce la un diagnostic mai rapid şi mai precis, iar descoperirea acestei noi proteine este un pas important în acest sens.

Cum poţi afla dacă eşti infectat cu boala Lyme?

Au fost confirmate şapte noi cazuri de boala Lyme în România