Home » D:News » Un experiment şcolar clasic s-a încheiat nefericit. 59 de persoane au fost rănite

Publicat: 19.09.2018
Un experiment clasic realizat de elevi în cadrul orei de ştiinţă s-a dovedit a fi un pericol. Modelul unui vulcan a explodat în cadrul unui atelier de ştiinţă din oraşul Kochi, India.

Explozia a rănit 59 de studenţi şi unul dintre profesori. Conform Science Alert, mare parte dintre elevi au suferit răni minore, însă doi dintre ei au avut nevoie de spitalizare din cauza unor răni adânci în antebraţ şi în ochi.

Conform raportului spitalului, rănile nu le va afecta vederea elevilor. Deşi mai erau încă trei modele ale unor vulcani, în acea zi la atelier, doar unul dintre ele a explodat. Acesta a fost realizat de către o mamă a cărui copil şi-a dorit să participe la experimente. Modelul vulcanului era realizat din ţevi PVC umplute cu oţet şi praf de copt. Combinaţia formează acid carbonic, un compus chimic instabil care uimeşte elevii de zeci de ani.

Pietre şi bucăţi de teracotă au fost adăugate modelului pentru a controla şi susţine explozia, însă structura a cedat. „Mai târziu a fost acoperit cu noroi într-un strat gros, pentru a crea muntele. Probabil noroiul a fost prea gros şi a pus presiune pe bucata din plastic ce conţinea oţet şi praf de copt. Probabil acest lucru a provocat explozia”, a declarat purtătorul de cuvânt al poliţiei, Sony Mathai.

În prezent, poliţia încearcă să descopere cauza exploziei. „Trebuie să identificăm ce a declanşat explozia. Am colectat obiectele de la locul accidentului şi vom realiza analize chimice”, a declarat Mathai.