Home » D:News » Ingenuity, elicopterul care va explora Marte alături de roverul Perseverance

Ingenuity, elicopterul care va explora Marte alături de roverul Perseverance

Credit foto: NASA
Publicat: 25.06.2020

Cercetătorii vor să testeze capacitatea elicopterului de a zbura în atmosfera marțiană.

Lansarea roverului Perseverance, din cadrul misiunii Mars 2020, se apropie, iar oamenii de știință de la NASA oferă din ce în ce mai multe detalii despre acesta. O parte importantă a operațiunilor pe care acest rover le va efectua pe suprafața marțiană vor fi coordonate folosind informațiile oferite de către mini-elicopterul Ingenuity, notează Space.

Oamenii de știință lucrează la acest mini-elicopter de șase ani și acum acesta a fost atașat de Perseverance, de care va rămâne conectat până la atingerea suprafeței marțiene. Mimi Aung, inginera-șefă a proiectului Ingenuity, explică faptul că acesta va trece prin aceleași „șapte minute de teroare” care vor avea loc în timpul amartizării din 2021.

O misiune demonstrativă

Cercetătorii explică faptul că atunci când va ajunge pe Marte, Ingenuity va ajunge și la distanțe de 50 de metri față de rover. La bordul elicopterului se află 23 de camere, acestea având rolul de a supraveghea tentativele de zbor, totuși, este încă neclar dacă acestea vor putea să observe și robotul Perseverance în același timp.

În ciuda obiectivelor sale ambițioase, Ingenuity rămâne o misiune demonstrativă, cercetătorii intenționând să vadă modul în care tehnologia cu care mini-elicopterul este echipat se comportă.

În prezent, oamenii de știință de la NASA au programat trei zboruri pentru Ingenuity pe suprafața marțiană, numărul poate totuși să fie schimbat și asta în funcție de modul în care va decurge misiunea Mars 2020.

Lansarea roverul Perseverance va avea loc în data de 22 iulie 2020 de la Centrul Spațial Kennedy, cu precizarea că fereastra de lansări către Marte este deschisă până în data de 11 august.