Home » D:News » Homo antecessor rescrie istoria Europei

Homo antecessor rescrie istoria Europei

Publicat: 27.03.2008
O parte a unui maxilar descoperita in Spania reprezinta cea mai veche fosila umana cunoscuta in Europa, plasand stramosii umani pe batranul continent mult mai devreme decat s-a crezut initial.

Cercetatorii spun ca fosila gasita anul trecut in nordul Spaniei, la Atapuerca, impreuna cu unelte din piatra si oase de animale dateaza de aproximativ 1.3 milioane de ani, cu 500 000 de ani mai devreme decat o alta fosila dezgropata in 1997. Specia descoperita atunci s-a numit Homo antecessor sau Omul–pioner, posibil un stramos comun al omului de Neanderthal si al omului modern..Perioada in care primii oameni au migrat din Africa catre Europa a generat controverse pentru foarte mult timp.

O echipa condusa de Eudald Carbonell, director al Institutului catalan de paleo-ecologie umana si evolutie sociala, a clasificat noua fosila ca fiind un exemplar timpuriu al Homo antecessor. Echipa sustine ca fosila prezinta similitudini cu alta, mult mai veche, descoperita in Georgia, la Dmanisi, datata in urma cu 1.8 milioane de ani.
“Descoperirea unei fosile in Europa , veche de 1.3 milioane de ani, arata ca procesul a fost continuu si mult mai accelerat, iar popularea continentului european a avut loc mult mai devreme decat am crezut initial.”, a declarat Carbonell.