Home » D:News » Schimbarile climatice perecliteaza ursii koala

Schimbarile climatice perecliteaza ursii koala

Publicat: 12.05.2008
Populatiile salbatice ale ursilor koala sunt indirect afectate de cresterea nivelului planetar al emisiilor de dioxid de carbon in atmosfera. Acest compus poluant distruge nutrientii si substantele active din frunzele de eucalipt cu care se hranesc aceste mamifere marsupiale, afirma un studiu de ultima ora efectuat de Australian Academy of Science din Canberra.

Ian Hume profesor de biologie la Universitatea din Sydney si cercetator asociat in cadrul acestui studiu de amploare, este de parere ca nivelul de toxicitate din frunzele de eucalipt a crescut in ultimii ani direct proportional cu cresterea emisiilor de dioxid de carbon de pe scara planetara. Cecetarile sale au deomnstrat ca dioxidul de carbon afecteaza echilibrul dintre substantele nutriente si cele anti-nutriente, substante care devin toxice daca sunt consumate de ursii koala odata cu frunzele de eucalipt. De asemenea, datorita acestei situatii, insasi productia proprie de carbon a arborilor de eucalipt diminueaza procesarea substantelor nutritive din frunze.

Exista aproximativ 600 de specii de eucalipt in Australia, dintre acestea, ursii koala se hranesc doar cu frunzele a 25 de specii. Cresterea nivelului toxicitatii duce astfel la scaderea  numarului speciilor de arbori care produc frunze comestibile pentru acesti ursi. “Koala este o specie de marsupial arboricol complet erbivor, frunzele de eucalipt sunt in mod normal chiar si pentru acesta specie adaptata strict la consumul lor, o hrana cu potential nutritive foarte scazut” afirma Hugh Tyndale-Byscoe, un zoolog specializat in studierea marsupialelor.