Home » D:News » Ramasitele algelor marine deconspira urmele primilor nativi americani

Ramasitele algelor marine deconspira urmele primilor nativi americani

Publicat: 12.05.2008
Resturi de mancare, printre care si vareci (alge brune marine azvarlite de valuri pe tarm, care servesc ca ingrasamant pentru pamanturile nisipoase si ca materie prima pentru fabricarea sodei, iodului), confirma asezari umane in Chile, care pot oferi primele evidente ale prezentei umane in Americi.

Cercetatorii au datat urmele de vareci gasite in Monte Verde in urma cu 14 000 de ani, cu 1 000 de ani inaintea culturii Clovis.  Anuntul vine la o luna dupa ce o alta echipa de cercetatori a anuntat gasirea unor straturi de coproliti intr-o pestera din Oregon, S.U.A., care dateaza de 14 000 de ani. Luate impreuna, cele doua descoperiri plaseaza prezenta umana in cele doua Americi in urma cu mai bine de un mileniu, de-a lungul coastelor de nord si de sud.

Se pare ca oamenii au migrat de la nord spre sud, mergand pe malul apelor. “Inca nu stim cu certitudine, dar dovezi lingvistice si genetice indica prezenta primilor oameni de-a lungul coastei.”, declara antropologul Tom Dillehay de la Universitatea Vanderbilt. “Credem ca procesul de populare al coastei a fost unul lent. Inca nu am gasit toate siturile arheologice.”Noua specii de vareci si de alge marine au fost recuperate dintr-un sit aflat in apropierea orasului Santiago. Se pare ca acest loc a fost locuit de 20 pana la 30 de oameni. Alte ramasite de mancare gasite aici includ vegetale, nuci, scoici sau specii disparute de lama si de elefant.