Home » D:News » A fost extras ADN-ul autentic al unui viking

A fost extras ADN-ul autentic al unui viking

Publicat: 29.05.2008
Valorosul material genetic a fost extras si analizat in premiera de o echipa de cercetatori danezi. ADN-ul a fost extras din dintii unui schelet care a apartinut unui razboinic din Nordul Scandinaviei, decedat in urma cu circa 1 000 de ani.

Craniul acesta purta inca unul dintre acele coifuri ornate cu doua coarne, care au devenit mai apoi un simbol clasic pentru razboinicii navigatori de la inceputurile Evului Mediu.
Cu toate ca termenul de “viking” desemneaza in primul rand piratii si razboinicii scandinavi, vechii vikingi erau in egala masura pescari si negutatori, asa cum confirma inca o data noile studii si descoperiri efectuate de catre profesoul Jorgen Dissing si colegii sai de la Universitatea din Copenhaga, Danemarca.

Analiza ADN-ului extras din ramasitele umane poate oferi date importante despre anomalii genetice, dieta, boli, rani sau intoxicatii de care au suferit populatiile umane anterioare, chiar daca acestea au trait cu sute sau chiar mii de ani inainte.
Cercetatorii au fost nevoiti sa foloseasca echipament de protectie pentru colectarea  osemintelor mormanului precrestin din Danemarca, in scopul unor analize viitoare.