Home » D:News » Rusii spun adevarul despre fenomenul Tunguska

Rusii spun adevarul despre fenomenul Tunguska

Publicat: 23.07.2008
Teoria conform careia un meteorit a devastat o zona intinsa a Siberiei, dupa ce a patruns in atmosfera Pamantului, in urma cu 100 de ani, este sustinuta de aparitia ploilor acide produse in urma evenimentului.

Explozia de la Tunguska s-a petrecut pe 30 iunie 1908, cand aproximativ 80 de milioane de copaci, acoperind o zona de 2 000 de kilometri patrati, au fost nimiciti de o explozie foarte puternica, avand o forta echivalenta cu cea a 20 de bombe atomice.
Putini oameni au fost martorii acestui eveniment, iar in zona nu au putut fi identificate niciodata craterul sau fragmente de meteorit.

Mai multe teorii care incercau sa explice evenimentul au fost emise, insa cea care sustine impactul cu un meteorit este sustinuta de analizele depozitelor de turba localizate in zona dezastrului, la nordul lacului Baikal.
Experimentul, condus de geologul Evgeniy Kolesnikov de la Universitatea de Stat din Moscova, a revelat prezenta unor tipuri neobisnuite de nitrogen si izotopi de carbon, care dateaza chiar din perioada catastrofei.
Aceste urme chimice sugereaza, in opinia cercetatorilor, ca impactului i-au urmat ploi acide intense, o reactie cauzata de arderea meteoritului-cometa in atmosfera.
De altfel, stratul de turba colectat din zona Tunguska, continea cantitati foarte mari de iridiu, un element care abunda in spatiu, dar foarte rar intalnit pe Pamant.