Home » D:News » Urmele dinozaurilor au fost fotografiate din zbor

Urmele dinozaurilor au fost fotografiate din zbor

Publicat: 31.07.2008
Denumiti in gluma “Paleo-Paparazzi” de confratii lor, un grup de paleontologi americani incearca sa afle mai multe despre viata dinozaurilor cu ajutorul fotografiilor aeriene a depozitelor fosilifere din Coral Pink Sand Dunes din Utah.

Cercetatorii, aflati la bordul unui elicopter, si echipati cu aparatura foto performanta au incercat surprinderea in zbor a unor cadre menite sa le ofere mai multe informatii despre modul in care traiau dinozaurii.
Echipa a survolat pentru inceput site-ul paleontologic Moccasin Mountains, fotografiind urme fosilizate ale deplasarii unor diverse specii de dinozauri.
Acestea au fost lasate de dinozauri cu trei sau cinci degete, care au traversat aceasta zona cu circa 180 milioane de ani in urma.
Camera foto super-peformanta este capabila sa surprinda detalii de pana la un centimetru, de la o altitudine variabila, in ciuda vitezei de deplasare a elicopterului.

Fotografiile vor fi folosite pentru crearea unei harti tridimensionale, pentru ca astfel  cercetatorii sa deduca mai bine comportamentul acelor specii de dinozauri.
Descoperirea urmelor se datoreaza amatorilor de curse cu ATV-ul, pentru care perimetrul Moccasin Mountains este o zona favorita de intreceri.
Pana in prezent, cercetatorii au reusit sa identifice trei specii de dinozauri erbivori din genul Dilophosaurus si cinci specii de crocodilieni.