Home » D:News » Ghetarii din Groenlanda pierd lupta impotriva incalzirii globale

Ghetarii din Groenlanda pierd lupta impotriva incalzirii globale

Publicat: 25.08.2008
Noile imagini captate prin satelit au dezvaluit aparitia unui crater gigantic in ceea ce a fost pana de curand cel mai pare platou de gheata al Groenlandei, denumit Petermann.

In nordul Groenlandei, o parte a Arcticii care pana in prezent a parut imuna in fata caldurii globale, noi imagini captate prin satelit arata aparitia unui crater in calota glaciara, care se intinde pe o suprafata de 29 de kilometri patrati, cauzand divizarea unuia dintre cele mai mari platouri de gheata.Acest fapt i-a permis profesorului care a observat “rana” in masivul ghetar Petermann sa prezica dezintegrarea acestuia in mai putin de un an.

Situatia s-ar putea inrautati daca si alti ghetari ai Groenlandei ar incepe sa se topeasca, cauzand astfel cresterea rapida a nivelului marii, deja ridicat din cauza ghetarilor care se topesc la polul opus al planetei.
“Este inca prea devreme sa dam vina exclusiv pe incalzirea globala. Cercetatorii se feresc sa puna pe seama incalzirii globale, ceea ce pare a fi la prima vedere, un eveniment singular.”, declara cercetatorul NASA Jay Zwally.

Sursa: Fox News