Home » D:News » Neanderthalienii, tot mai asemanatori cu oamenii

Neanderthalienii, tot mai asemanatori cu oamenii

Publicat: 09.09.2008
Desi s-a dovedit stiintific ca Omul de Neanderthal reprezinta o specie diferita de cea a omului modern, cercetatorii sunt surprinsi de noi si noi dovezi ale asemanarii puternice dintre cele doua specii. Ultima descoperire a oamenilor de stiinta elvetieni de la Universitatea din Zurich arata ca, la nivel cerebral, creierul omului de Neanderthal crestea in acelasi mod ca si cel al lui Homo Sapiens, anunta LiveScience.

Ideea preconceputa conform careia creierul unui neanderthalian crestea rapid in perioada copilariei pentru ca la maturitate sa stagneze, asa cum se intampla in cazul cimpanzeilor, a fost inlocuita de noua teorie a cercetatorilor elvetieni, cea care arata similaritati puternice intre omul de Neanderthal si Homo Sapiens.

„Multa vreme s-a crezut ca, intr-un mod primitiv, creierul neanderthalian se dezvolta mult mai repede decat cel uman. Concluzia experimentelor noastra este ca nu exista diferente notabile, din punct de vedere al dezvoltarii creierului, intre cele doua specii hominide. Acest fapt sa datoreaza, mai mult ca sigur, stramosului comun al neanderthalienilor si al oamenilor”, sustine Christoph Zollikofer, unul dintre oamenii de stiinta implicati in proiect.

Studiile au fost posibile datorita descoperirii unei echipe de arheologi japonezi. Acestia au scos la lumina scheletele perfect conservate a doi copii neanderthalieni in varsta de doi ani, respectiv 18 luni, ambele datate la circa 50.000 de ani vechime. Ramasitele celor doi au fost descoperite intr-o grota din Siberia.

Sursa:LiveScience