Home » D:News » Magnetismul primelor galaxii surprinde astronomii

Magnetismul primelor galaxii surprinde astronomii

Publicat: 06.10.2008
Daca ar fi existat un frigider de dimensiuni incredibile in Universul primar, acesta ar fi fost captusit cu mici galaxii magnetice. Motivul ar fi dat de primele masuratori directe asupra primului camp magnetic al unei galaxii. Acesta a luat prin surpindere toti savantii dovedindu-se de circa 10-15 ori mai puternic decat campul magnetic al galaxiei Caii Lactee.

“Un asemenea camp magnetic este greu de imaginat. Forta sa ar fi absolut imensa”, afirma Arthur Wolfe, profesor de fizica la Universitatea din California  si cercetator in cadrul Centrului pentru Astrofizica din San Diego.
Surpriza principala este reprezentata de presupunerile anterioare ale astronomilor conform carora primele galaxii ar fi fost niste formatiuni astrale incandescente, asemanatoare primelor astre. In schimb, puternicele campuri magnetice ale galaxiilor, care sunt generate de gazele reci care emana in mod normal din stele, tind sa impunga materia in afara galaxiilor.

Conform teoriilor astronomilor, campurile magnetice ale primelor galaxii ar fi trebuit sa fie mai slabe decat au demosntrat rezultatele recentului studiu. In mod normal, teoria evolutiilor galaxiilor afirma ca acestea isi incepeau procesul de dezvoltare, fiind inconjurate de campuri magnetice slabe. Apoi, pe masura ce stelele cresteau, structura galaxiei ar fi devenit din ce in ce mai puternica.
“Acesta noua descoperire conform careia primele campuri magnetice erau mai puternice chiar decat cele din zilele noastre, da peste cap toate teoriile legate de aparitia Big Bang-ului”, afirma in continuare Arthur Wolfe.

Sursa : MSNBC