Home » D:News » Imprimantele viitorului vor fabrica organe umane

Imprimantele viitorului vor fabrica organe umane

Publicat: 23.10.2008
O tehnologie asemanatoare cu cea folosita in cazul imprimantelor se afla in atentia cercetatorilor japonezi, cu scopul de a incerca sa o adapteze in vederea obtinerii organelor umane.

Asemanarea care se afla la baza acestei idei, incredibila la prima vedere, este proprietatea unei imprimante de a elibera cateva mii de celule pe secunda si de a le pozitiona corect, astfel incat imaginea obtinuta sa corespunda realitatii. “Este ca si cum ai construi un zgarie-nori la un nivel mai mic, utilizand diferite celule si alte materiale in loc de stalpi de otel, beton si sticla. In cele din urma, sper sa pot obtine o inima”, a declarat initiatorul acestui proiect, Makoto Nakamura.
Japonezul isi descrie munca ca fiind cea mai fina si fidela printare a unei structuri 3D pe baza de celule vii. Tehnologia functioneaza in aceleasi mod ca un fruct injumatatit: taiat pe orizontala, acesta le va permite cercetatorilor sa observe aranjarea exacta a celulelor de la suprafata. Daca o imprimanta varsa celulele una cate una in locurile exacte in care ar trebui sa se afle si repeta acest proces pentru mai multe straturi, va crea un organ 3D. In acelasi mod in care imprimantele obisnuite isi aleg culorile, masina care va crea organe va putea stabilia pozitia in care diferitele tipuri de celule se vor aseza. Un prim experiment a fost deja efectuat. Cercetatorul japonez a reusit sa fabrice un tub din celule vii, avand un milimetru diametru si pereti dubli alcatuiti din tipuri diferite de celule, asemanatoare cu vasele de sange umane.
In vreme ce Nakamura a anuntat ca ii va lua aproximativ 20 de ani pentru a produce o inima, succesul acestui proiect poate garanta “fabricarea” de organe bune pentru toti pacientii aflati in asteptarea unui transplant. O inima fabricata din celulele pacientului elimina posibilitatea ca aceasta sa fie respinsa de corp.