Home » D:News » Cercetatorii au descifrat radacinile genetice ale cancerului

Cercetatorii au descifrat radacinile genetice ale cancerului

Publicat: 06.11.2008
Oamenii de stiinta au reusit pentru prima oara sa descifreze in intregime genomul unei paciente bolnave de cancer. Ei au identificat o serie de gene care pana acum nu fusesera niciodata relationate cu tipul de cancer al globulelor albe din sange care a dus la decesul femeii

Studiul reprezinta o noua incercare de intelegere a resorturilor genetice care stau la baza cancerului si de a pava drumul catre tratamente mai eficiente, au declarat cercetatori ai Scolii Universitare de Medicina Washington din St. Louis. Pacienta era o femeie in varsta de 50 de ani care a murit la 23 de luni dupa ce a fost diagnosticata cu leucemie mieloida acuta, conform doctorului Timothy Ley, care a coordonat studiul. Numai unul din cinci pacienti cu o astfel de afectiune apuca sa traiasca mai mult de cinci ani dupa diagnosticare. Ley si colegii sai au incercat sa identifice mutatiile genetice care ar fi putut initializa dezvoltarea leucemiei. Au recoltat genele unui tesut de piele normala a femeii si gene din celulele sale canceroase, prelevate din maduva osoasa. Comparand tesutul tumoral cu tesutul neafectat, cercetatorii au identificat 10 gene mutante in cel canceros, aparent implicate in declansarea leucemiei. Cercetari anterioare au facut legatura bolii cu doua dintre aceste gene, dar restul de opt nu au mai fost niciodata implicate. Este prima reusita de acest fel, iar o intelegere genetica mai profunda, acum posibila, poate servi drept baza a dezvoltarii unor tehnici mai eficiente de diagnosticare si tratare a cancerului, spun oamenii de stiinta.