Home » D:News » Ce culoare aveau dinozaurii?

Ce culoare aveau dinozaurii?

Publicat: 27.01.2009
Pana acum, ilustratorii puteau desena linistiti dinozauri mov cu buline verzi sau in orice alta combinatie de culori, pentru ca nimeni nu stia ce culoare au avut creaturile disparute. Dar acum suntem pe cale sa aflam.

Intr-o fosila descoperita in Brazilia, cercetatorii de la Universitatea Yale (SUA) au descoperit urme de pigment. Fosila poarta amprenta unei pene, cu dungi de culoare mai inchisa, dar nimeni nu spera sa gaseasca urme de pigment intr-o ramasita atat de veche. Totusi, analizand fosila cu ajutorul microscopului electronic, Derek Briggs de la Universitatea Yale a observat ca minusculele structuri alungite care fusesera considerate pana atunci drept ramasite ale bacteriilor care consumasera materialul organic al penelor, erau concentrate numai in partile de culoare mai inchisa. De ce sa se fi instalat bacteriile doar pe aceste portiuni?

Derek Briggs crede ca structurile sunt de fapt, organite celulare numite melanosomi; acestia contin pigmenti melanici pe baza de carbon, ce dau culoarea mai inchisa. O analiza chimica a confirmat prezenta carbonului doar in partile mai inchise la culoare ale fosilei. Pana apartinea unei pasari care a trait in urma cu 100 milioane de ani, dar metoda ar putea fi folosita si pentru analiza penelor altor creaturi disparute, precum celebrii dinozauri cu pene.

Sursa: News at Nature

Daca vrei sa afli mai multe despre evolutie, nu pierde maratonul "Descopera Preistoria" care va incepe in luna februarie!