Prima pagină D:News

Cand avem prea multe optiuni, cumparam mai putin

03.12.2009 | ● Vizualizări: 63
Cand avem prea multe optiuni, cumparam mai putin     shopping, optiuni, alegere, variante, magazin + zoom
Galerie foto (1)

Toata lumea e inclinata sa creada ca a oferi consumatorilor cat mai multe optiuni e un lucru bun si ca acestia au tendinta de a merge in magazinele cu oferta cea mai bogata. Totusi, un studiu recent a aratat ca totul are o limita si ca oamenii se revolta uneori, fara a-si da seama, impotriva asa-numitei “tiranii a alegerii”.

Atunci cand  au la dispozitie multe variante asemanatoare sau cand variantele sunt dificil de comparat, clientii nu reusesc sa se hotarasca usor ce anume sa aleaga si exista o mare probabilitate ca ei sa iasa din magazin fara sa cumpere nimic. Cand nu exista timp suficient pentru  ca oamenii sa acumuleze informatia necesara alegerii, ei au tendinta sa lase balta tot procesul. Sunt concluziile unui studiu aparut in revista Psychology & Marketing, sugerand ca exista si o “parte intunecata” a abundentei de marfuri de pe piata, contrar conceptiei “cu cat mai mult, cu atat mai bine”. Dezvoltarea shopping-ului online a sporit enorm numarul de optiuni, dar exista si un revers al medaliei, care poate afecta capacitatea oamenilor de a alege o anumita varianta, intr-o situatie particulara.

Sursa: Science Daily

CITESTE SI: