Home » D:News » Dispozitivul care te anunta daca ai sta prea mult la soare

Dispozitivul care te anunta daca ai sta prea mult la soare

Publicat: 13.03.2009
Un mic indicator, purtat la incheietura mainii, se coloreaza intr-un roz mai mult ori mai putin intens, avertizandu-i pe purtatori ca ii paste riscul unor arsuri solare.

Razele ultraviolete determina o reactie chimica in urma careia un acid intra in contact cu un colorant, determinand aparitia culorii roz a benzii indicatorului. Reactia are loc intr-un strat foarte subtire de colorant (pe  care inventatorii dispozitivului, cercetatorii de la Universitatea Strathclyde, Marea Britanie, l-au botezat "cerneala inteligenta") care contine o substanta ce isi schimba treptat culoarea de la galben la albastru, cu o banda centrala care devine roz, atunci cand dispozitivul este expus radiatiiilor UV un anumit numar de minute.

Desi mai sunt necesare teste pentru stabilirea cu precizie a eficientei indicatorului in situatii obisnuite, cateva firme producatoare de cosmetice s-au aratat deja interesate de el, iar profesionisti din domeniu considera ca obiectul i-ar incuraja pe oameni sa aiba mai multa grija de sanatatea lor. Expunerea la radiatii ultraviolete in exces favorizeaza aparitia cancerului de piele, din cauza caruia mor anual mii de persoane.