Home » D:News » Cat de mic poate fi un rechin balena?

Cat de mic poate fi un rechin balena?

Publicat: 13.03.2009
"Rhincodon typus", sau rechinul balena, este considerat cel mai mare peste care traieste in prezent pe Terra, masurand chiar si 12 metri lungime si ajungand frecvent la greutati de peste 13 tone. Cu toate acestea, exemplare minuscule din aceeasi specie incep sa apara din ce in ce mai des, spre surprinderea oamenilor de stiinta.

Vanatoarea excesiva a exemplarelor uriase de rechini balena a dus la o crestere ingrijoratoare a exemplarelor de mici dimensiuni a celor considerati cei mai mari pesti din oceanele Pamantului. Nu mica le-a fost mirarea biologilor atunci cand au reusit sa aduca la suprafata, in San Antonio, Filipine, un rechin balena de numai 38 de centimetri lungime. Chiar daca nu este decat un pui, dimensiunile sale pot fi catalogate drept socante, iar exemplarul a fost considerat cel mai mic rechin balena cunoscut pana in prezent.

Totul a inceput in data de 7 martie, atunci cand reprezentatii unei organizatii ecologiste au aflat ca un rechin balena viu a fost scos la vanzare intr-una dintre pietele locale. In loc sa gaseasca insa uriasul la care se asteptau, acestia au descoperit un veritabil „pitic” din aceeasi specie. Rechinul a fost analizat, masurat si fotografiat de catre oamenii de stiinta, dupa care a fost eliberat in apele oceanului, acolo unde evolutia sa va putea fi urmarita pe toata durata vietii sale, 60 pana la 100 de ani.

Cercetatorii spera se descopere locurile in care iau nastere puii de rechin balena pentru a putea proteja specia aflata deja pe cale de disparitie, astfel de locuri reprezentand inca un mister pentru biologi.

Sursa:NationalGeographic