Home » D:News » Porcii viitorului nu vor mai purta boli

Porcii viitorului nu vor mai purta boli

Publicat: 14.04.2009
Porcii sunt cunoscuti drept unii dintre cei mai mari purtatori ai bacteriei Yersinia enterocolitica, precum si ai altor virusuri care se pot transmite extrem de usor la om prin consumul carnii acestor animale. Predictiile ne aduc insa vesti imbucuratoare. Unul dintre cei mai straluciti oameni de stiinta norvegieni sustine ca are solutia pentru a crea animalul imun la bacteriile nocive, anunta ScienceDaily.

Truls Nesbakken, profesor la Institutul Norvegian de Stiinte Veterinare si totodata singurul norvegian care a obtinut trei doctorate in medicina veterinara, a afirmat recent ca a gasit solutia pentru a combate cazurile de infectare a oamenilor cu virusuri de la porci.

Omul de stiinta norvegian sustine in ultima sa teza de doctorat ca este posibil ca prin incrucisari repetate in randul porcilor care nu au fost infectati cu Yersinia enterocolitica, Salmonella sau Toxoplasma, bacterii care de altfel afecteaza un numar urias de animale, sa se creeze o specie noua care sa fie imuna la atacul acestor agenti patogeni. Acelasi Truls Nesbakken a propus si o modificare a masurilor de igiena din abatoare, masuri care au fost deja adoptate in Norvegia.

Autoritatile norvegiene discuta in prezent costurile necesare crearii acestei noi rase imuna la boli, costuri care se anunta extrem de ridicate. Truls Nesbakken este insa optimist si spera ca proiectul sau va primi toate fondurile de care are nevoie.

Crescator de porci infectat cu virusul Ebola