Home » D:News » Paianjenii zombie se intorc din morti

Paianjenii zombie se intorc din morti

Publicat: 28.04.2009
Atunci cand Julien Petillon, cercetator francez la Universitatea din Rennes, a incercat sa studieze reactiile si rezistenta paianjenilor din specia Arctosa Fulvolineata intr-un mediu inundat, a facut ceea ce pare logic pentru un asemenea experiment – i-a scufundat intr-un bazin si a asteptat ca acestia sa moara. Surpriza pe care a avut-o insa la finele testelor a fost una de proportii.

Paianjenii sunt recunoscuti pentru capacitatea lor de a supravietui sub apa, asa ca nu a existat niciun motiv de mirare ca acestia au sucombat dupa aproape 24 de ore. Surpriza a aparut insa in momentul in care acestia, odata scosi din bazin, au revenit pur si simplu la viata. „Am scos exemplarele de Arctosa Fulvolineata si le-am lasat intr-un vas ca sa se usuce si ca sa le putem studia ulterior. Initial am observat o mica miscare a membrelor, apoi toti paianjenii au inceput sa dea semne de viata si, intr-un final, sa se miste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat”, afirma Julien Petillon.

Testele care au urmat au aratat insa ca moartea paianjenilor fusese una falsa, acestia putand sa-si autoinduca o stare de coma care ii ajuta sa supravietuiasca sub apa pana la 40 de ore. Aceasta trasatura pare sa apartina numai exemplarelor de Arctosa Fulvolineata, atata vreme cat o alta specie inrudita cu aceasta, Pardosa purbeckensis, nu a dat niciun semn ca ar putea reveni la viata in aceleasi conditii.

„Numeroase specii de paianjeni supravietuiesc in mediul acvatic. A. Fulvolineata este insa singura specie care a dezvoltat o asemenea capacitate de a intra in coma pentru o perioada atat de lunga  de timp, si asta numai pentru a evita inecarea”, concluzioneaza cercetatorul francez.

Sursa&Foto: MSNBC