Home » D:News » Tantarii pot fi resuscitati chiar si dupa un an petrecut in cosmos

Tantarii pot fi resuscitati chiar si dupa un an petrecut in cosmos

Publicat: 05.05.2009
Peste 80% dintre larvele de tantari expuse de savantii rusi radiatiilor din spatiul cosmic au fost resuscitate si isi continua existenta normala, asta in ciuda faptul ca nu au avut niciun fel de protectie, anunta publicatia de limba rusa, Pravda. Rezultatele mai mult decat surprinzatoare vin ca urmare a experimentului Biorisk – ISS, care a avut loc intre iunie 2007 si iulie 2008, la bordul Statiei Spatiale Internationale.

„Testele au demonstrat clar ca larvele de chironomidae pot supravietui si isi pot recapata integral functiile organice chiar si dupa o expunere indelungata la radiatiile cosmice. Este dovada de care aveam nevoie ca sa putem afirma ca organismele multicelulare pot rezista in spatiul cosmic”, a afirmat pentru Itar-Tass, Natalia Novikova, unul dintre cercetatorii Institutului de Medicina si Biologie din Moscova.

Primul stadiu al experimentului Biorisk a durat 18 luni, si a demonstrat ca bacteriile si sporii ciupercilor pot rezista mediului sever din afara atmosferei terestre. Cea de a doua etapa a avut in centru larvele de tantari africani, cele care s-au dovedit la randul lor niste supravietuitoare extreme. „Tantarii africani sunt niste insecte extraordinare. Am fost socati sa observam ca acestia rezista radiatiilor cosmice, alcoolului si unor fluctuatii de temperatura de la -270 de grade pana la + 160 de grade Celsius”, declara aceeasi Natalia Novikova.

„Studiul privind existenta organismelor vii in spatiul cosmic ii va ajuta pe savanti sa decida asupra viitoarelor zboruri interplanetare. In acelasi timp, ei vor putea intelege cum a fot posibil ca microorganismele sa migreze de pe planete indepartate catre Pamant”, concluzioneaza omul de stiinta rus.

Sursa:Pravda