Home » D:News » Savantii au invatat sa mulga soareci

Savantii au invatat sa mulga soareci

Publicat: 13.05.2009
O ferma de lapte unica in intreaga lume a fost creata de Institutul de Biologie Genetica de pe langa Academia de Stiinte a Rusiei. Spre deosebire de fermele producatoare de lapte in care sunt mulse vaci, oi sau capre, in laboratorul noii ferme savantii vor fi nevoiti sa mulga…soareci. Scopul? Crearea unor medicamente de ultima generatie precum si producerea hranei perfecte pentru copii.

“Totul face parte dintr-un experimet international de mare anvergura condus de Uniunea Rusia-Belarus. Scopul final este acela de a produce medicamente si alimente evolutionare la baza carora sta insasi proteina umana. Intentionam sa reproducem aceasta proteina tipica omului din lapte animal, cum este spre exemplu cel de capra sau soarece. Soarecii sunt cele mai potrivite animale pentru testul nostru, deoarece femelele de soarece au fost modificate genetic pentru a produce lactoferina-o proteina intalnita si in laptele femeilor. Un astfel de soarece modificat genetic costa peste 3 000 $”, declara Igor Goldman, supervizorul acstui proiect transgenic. Conform datelor remise presei de catre cercetatoarea Elena Sadcikova, primul soarece transgenic s-a nascut in anul 2001. Femelele de soareci au inceput sa fie mulse  inca din momentul in care au nascut primii pui, deoarece la soareci perioada de lactatie dureaza doar 21 de zile. Pentru acesta operatie extrem de dificila si delicata in acelasi timp, cercetatorii au fost nevoiti sa proiecteze o aparat electric special construit pentru mulsul soarecilor. O alta metoda consta in sedarea in prealabil a femelelor de soarece gestante, dupa care sunt mulse cu niste pompe miniaturale. Cercetarile se indreapta spre crearea unei turme de 500 de capre transgenice. Lactoferina recoltata din laptele acestor capre va fi folosita la producerea de medicamente care vor proteja copii de toate infectiile de origine bacteriala, virala sau provocata de fungi.

Sursa : Pravda