Prima pagină D:News

Particule luminoase stranii la marginea sistemului solar

10.19.2009 | ● Vizualizări: 811
Particule luminoase stranii la marginea sistemului solar     sistem solar, Nasa, Terra, particule luminoase + zoom

Au fost fotografiate de satelitul IBEX de la NASA, construit si lansat pe orbita pentru a stabili limitele sistemului nostru.

Prima harta cereasca dezvoltata de sonda Interstellar Boundary Explorer (IBEX) de la NASA a pus in evidenta interactiuni surprinzatoare intre sistemul nostru solar si spatiul interstelar. "Rezultatele IBEX sunt cu adevarat interesante intrucat emisiile nu seamana cu niciuna dintre teoriile sau modelele actuale ale acestei regiuni, niciodata observate pana acum", a comentat David J. McComas, principal investigator la IBEX si cercetator in cadrul Space Science and Engineering Division de la Southwest Research Institute.

Potrivit lui McComas, cercetatorii s-ar fi asteptat sa vada variatii mici si progresive la granita cu spatiul interstelar, pe o distanta de circa 16 mld de kilometri. In schimb, IBEX a revelat o "fasie" foarte ingusta, de 2-3 ori mai stralucitoare decat orice alt obiect observabil pe cer.