Prima pagină D:News

Femeile se descurca mai greu cu hartile, dar tin minte bine drumul

05.03.2010 | ● Vizualizări: 181
Femeile se descurca mai greu cu hartile, dar tin minte bine drumul     antropologie, biologie, comportament, harta, barbat, femeie, drum, ruta, traseu, ciuperca, om + zoom

In vreme ce barbatii sunt mai eficienti cand e vorba sa gaseasca un loc in care n-au mai fost niciodata, femeile sunt mult mai performante in ceea ce priveste memorarea rutelor deja parcurse, arata un studiu realizat in Mexic.

Studiul - ale carui rezultate au fost publicate in revista Evolution and Human Behaviour - a fost realizat intr-un sat mexican, unde locuitorilor, barbati si femei, li s-a cerut sa adune ciuperci.

Desi atat barbatii, cat si femeile, au adus acasa aceleasi cantitati de ciuperci, barbatii au cheltuit, in aceasta activitate, cu 70% mai multa energie decat femeile.

Cercetatorii de la Universitatea Nationala Autonoma din Mexico City cred ca diferentele sunt legate de evolutia umana si de diviziunea muncii practicata in vremurile in care oamenii traiau ca vanatori-culegatori.

Barbatii (responsabili cu vanatoarea) plecau zilnic in cautarea prazii - animale care se deplasau la intamplare - , in vreme ce femeile (responsabile de adunarea unor alimente ce puteau fi gasite in anumite locuri, de pilda plante sau ciuperci) erau nevoite sa tina minte aceste trasee, pentru a se putea intoarce, zile la rand si an dupa an, in locurile unde puteau gasi "recolta".

Sursa: Telegraph Science