Prima pagină D:News

Prima naveta comerciala a ajuns pe orbita si s-a intors cu bine pe Pamant!

12.10.2010 | ● Vizualizări: 212
Prima naveta comerciala a ajuns pe orbita si s-a intors cu bine pe Pamant!     SpaceX Dragon, NASA, naveta spatiala, astronomie, zbor spatial, turism spatial + zoom

SpaceX Dragon a devenit prima naveta privata care a fost lansata pe orbita Terrei, iar apoi s-a intors cu bine pe Pamant. Compania SpaceX este, astfel, cu un pas mai aproape de mult asteptatul turism spatial comercial.

Capsula automata Dragon a fost lansata de pe spatioportul Cape Canaveral din Florida, SUA, a facut inconjurul Terrei de doua ori, iar apoi a revenit pe Terra, aterizand cu ajutorul a doua parasute in Oceanul Pacific, la 800 de km de Mexic. Pentru prima oara o misiune spatiala finantata de o companie privata si nu de un guvern, a reusit sa ajunga pe orbita Pamantului, iar apoi sa aterizeze. Pana acum, alte companii spatiale, dintre care cea mai cunoscuta este Virgin Galactic a miliardarului Richard Branson, au reusit zboruri sub-orbitale, insa niciodata nu au ajuns pe orbita.

NASA s-a aratat cea mai incantata de succesul SpaceX Dragon, agentia spatiala americana urmand sa lucreze, in urmatorii 5 ani, exclusiv cu companii private, dupa retragerea flotei de navete Space Shuttle - eveniment care va avea loc anul viitor. Companii precum SpaceX Dragon vor activa, incepand cu a doua jumatate a anului 2011, precum niste taxiuri spatiale - ducand astronauti, provizii si echipament pe Statia Spatiala Internationala.