Prima pagină D:News

Prima naveta comerciala a ajuns pe orbita si s-a intors cu bine pe Pamant!

12.10.2010 | ● Vizualizări: 226
Prima naveta comerciala a ajuns pe orbita si s-a intors cu bine pe Pamant!     SpaceX Dragon, NASA, naveta spatiala, astronomie, zbor spatial, turism spatial + zoom

SpaceX Dragon a devenit prima naveta privata care a fost lansata pe orbita Terrei, iar apoi s-a intors cu bine pe Pamant. Compania SpaceX este, astfel, cu un pas mai aproape de mult asteptatul turism spatial comercial.

Capsula automata Dragon a fost lansata de pe spatioportul CapeCanaveral din Florida, SUA, a facut inconjurul Terrei de doua ori,iar apoi a revenit pe Terra, aterizand cu ajutorul a doua parasutein Oceanul Pacific, la 800 de km de Mexic. Pentru prima oara omisiune spatiala finantata de o companie privata si nu de unguvern, a reusit sa ajunga pe orbita Pamantului, iar apoi saaterizeze. Pana acum, alte companii spatiale, dintre care cea maicunoscuta este Virgin Galactic a miliardarului Richard Branson, aureusit zboruri sub-orbitale, insa niciodata nu au ajuns peorbita.

NASA s-a aratat cea mai incantata de succesul SpaceX Dragon,agentia spatiala americana urmand sa lucreze, in urmatorii 5 ani,exclusiv cu companii private, dupa retragerea flotei de naveteSpace Shuttle - eveniment care va avea loc anul viitor. Companiiprecum SpaceX Dragon vor activa, incepand cu a doua jumatate aanului 2011, precum niste taxiuri spatiale - ducand astronauti,provizii si echipament pe Statia Spatiala Internationala.