Prima pagină D:News

Vaccinul anti-gripal universal, mai aproape de realitate

02.07.2011 | ● Vizualizări: 45
Vaccinul anti-gripal universal, mai aproape de realitate     vaccin, gripa, anti-gripal, + zoom
Galerie foto (1)

O echipă de cercetători de la Universitatea Oxford au testat cu succes un vaccin ce acţionează împotriva tuturor tulpinelor gripale.

Noul tratament anti-gripal a fost testat pe 22 de voluntari. 11dintre ei au fost vaccinaţi şi apoi infectaţi cu tulpina Wisconsina virusului gripal A H3N2, iar alţi 11 au fost infectaţi fără a fivaccinaţi. Testele ulterioare au arătat că voluntarii vaccinaţiaveau limfocitele T, care atacă celulele infectate, mult mai activedecât voluntarii nevaccinaţi.

Vaccinul foloseşte o tehnică nouă, ţintind o proteină situată îninteriorul virusului gripal, proteină ce este comună tuturortulpinelor. Vaccinurile actuale «atacă» o proteină situată peînvelişul exterior al virusului, însă aceste proteine suntpredispuse mutaţiilor. Marele avantaj al noului vaccin este faptulcă nu va mai trebui reformulat în fiecare an pentru a ţinti tulpinagripală cea mai prevalentă.

Cercetătorii speră că noul vaccin va oferi o protecţie mai bunăîmpotriva gripei persoanelor în vârstă. "Eficacitatea vaccinuluianti-gripal tradiţional este de 70%-80% în rândul tinerilor, dar dedoar 30%-40% în cazul persoanelor în vârstă. Acum că ştim că acestnou vaccin funcţionează, îl vom testa în rândul persoanelor depeste 50 de ani. Sperăm să reuşim dublarea ratei eficacităţii", audeclarat oamenii de ştiinţă de la Universitatea Oxford.

Următorul pas pentru acest vaccin este un test clinic în careefectul său să fie comparat la o scară mai mare, pe un eşantion demii de persoane. Astfel, vor mai trece câţiva ani până când noulvaccin antigripal va intra pe piaţă.

Tag-uri: vaccin | gripa | anti-gripal |