Mustaţa: Secretul sex-appeal-ului dropioilor

Mustaţa: Secretul sex-appeal-ului dropioilor

02.12.2011 | ● Vizualizări: 319
Mustaţa: Secretul sex-appeal-ului dropioilor     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Până în prezent nu se cunoştea cu exactitate, dacă masculii de dropie (Otis tarda) transmit informaţii referitoare la sănătate, mărime şi vitalitate prin intermediul penajului. Recent însă un grup de ornitologi spanioli au descoperit că succesul social al dropioilor constă în forma şi mărimea penelor tip mustăţi ale masculilor, precum şi in volumul întregului penaj de pe gât.

"Masculii cei mai grei, în condiţie fizică ideală, ţin cu totdinadinsul ca ceilalţi pretendenţi la haremul de femele, să ştiecât sunt ei de puternici. Astfel se evită luptele sîngeroase.Masculii cu penele lor lungi de sub cioc, asemănătoare unor mustăţialbe şi ţepene, transmit potenţialilor rivali semnalul vizual deintimidare, aşa ca eventualele lupte sunt evitate din start",declară Juan Carlos Alonso, cercetător în cadrul Muzeului Spaniolde Ştiinţe ale Naturii.

În trecut, din nefericire, tocmai masculii dominanţi, cu mustăţiproeminente, erau căutaţi special pentru a fi împuşcaţi de cătrevânători. Acestă practică negativă a dus la dispariţia celor maiimpozante specimene, eliminând astfel tocmai masculii cu cel maibun material genetic.

Dimorfismul sexual în favoarea masculiilor la dropii este celmai pronunţat între toate speciile de păsări. Acesta înseamnă căla dropii avem cei mai mari masculi comparativ cu cele mai micifemele.
Acest dimorfism sexual, foarte pronunţat, este rezultatul selectieisexuale spcifice amplifică competiţia anuală între masculi pentruaccederea într-un loc superior al ierarhiei sociale.

Sursa: BBCNews