Prima pagină D:News

Mustaţa: Secretul sex-appeal-ului dropioilor

02.12.2011 | ● Vizualizări: 273
Mustaţa: Secretul sex-appeal-ului dropioilor     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Până în prezent nu se cunoştea cu exactitate, dacă masculii de dropie (Otis tarda) transmit informaţii referitoare la sănătate, mărime şi vitalitate prin intermediul penajului. Recent însă un grup de ornitologi spanioli au descoperit că succesul social al dropioilor constă în forma şi mărimea penelor tip mustăţi ale masculilor, precum şi in volumul întregului penaj de pe gât.

"Masculii cei mai grei, în condiţie fizică ideală, ţin cu tot dinadinsul ca ceilalţi pretendenţi la haremul de femele, să ştie cât sunt ei de puternici. Astfel se evită luptele sîngeroase. Masculii cu penele lor lungi de sub cioc, asemănătoare unor mustăţi albe şi ţepene, transmit potenţialilor rivali semnalul vizual de intimidare, aşa ca eventualele lupte sunt evitate din start", declară Juan Carlos Alonso, cercetător în cadrul Muzeului Spaniol de Ştiinţe ale Naturii.

În trecut, din nefericire, tocmai masculii dominanţi, cu mustăţi proeminente, erau căutaţi special pentru a fi împuşcaţi de către vânători. Acestă practică negativă a dus la dispariţia celor mai impozante specimene, eliminând astfel tocmai masculii cu cel mai bun material genetic.

Dimorfismul sexual în favoarea masculiilor la dropii este cel mai pronunţat între toate speciile de păsări. Acesta înseamnă că la dropii avem cei mai mari masculi comparativ cu cele mai mici femele.
Acest dimorfism sexual, foarte pronunţat, este rezultatul selectiei sexuale spcifice amplifică competiţia anuală între masculi pentru accederea într-un loc superior al ierarhiei sociale.

Sursa: BBCNews