Home » D:News » Chinezii vor să atragă pe orbita Pământului asteroizi, pentru a le valorifica zăcămintele!

Publicat: 01.09.2011
Dacă majoritatea astronomilor caută metode prin care să „ghideze” asteroizii departe de Terra, doi cercetători de la Universitatea Tsinghua din Beijing au publicat un studiu în care elaborează mai multe metode prin care să atragă astfel de corpuri spaţiale pe orbita Pământului.

Acest lucru ar permite exploatarea mineralelor preţioase de pe acestea, oamenii de ştiinţă chinezi estimând că un asteroid cu un diametru de 2 kilometri conţine metale rare şi minerale în valoare de 25.000.000.000.000 de dolari americani.

Cercetătorii chinezi estimează că nu este nevoie de un efort extrem de mare pentru a atrage anumite obiecte cosmice din apropierea Pământului (cunoscute în engleză sub numele de Near-Earth Objects), aceştia elaborând o listă cu asteroizii care ar putea fi atraşi pe orbita Terrei.

Cel mai bun candidat pentru acest experiment identificat de către oamenii de ştiinţă chinezi este un asteroid care, în cazul în care i-ar fi modificată viteza de deplasare cu doar 410 metri/secundă, ar putea intra pe orbita Pământului la o distanţă de două ori mai mare decât cea la care se află Luna.

Asteroizii nu ar rămâne pentru totdeauna pe orbita Terrei, însă ar petrece suficient timp în jurul planetei noastre pentru ca resursele preţioase existente pe suprafaţa lor să fie exploatate, estimează oamenii de ştiinţă.

Surse: dvice şi arxiv