Home » D:News » Mamuţii se întorc din morţi: cercetătorii japonezi şi ruşi vor încerca să îi cloneze!

Publicat: 05.12.2011
Cercetătorii din Japonia şi Rusia cred că ar putea fi posibilă clonarea unui mamut, după ce în permafrostul din Siberia a fost descoperit un fragment de măduvă osoasă într-o bună stare de conservare.

Oamenii de ştiinţă de la Muzeul Mamuţilor din Republica Sakha, Rusia şi cei de la Universitatea Kinki din Japonia anunţă că proiectul de clonare a gigantului mamifer va începe anul viitor.

Pentru a recrea animalul preistoric, cercetătorii intenţionează să folosească ovule de elefant, înlocuind nucleul celulelor cu cele extrase din măduva osoasă a mamutului. Acest lucru va permite crearea unor embrioni cu ADN de mamut.

Apoi, aceşti embrioni vor fi implantaţi în uterul unui elefant, care va da naştere unui mamut. Specialiştii susţin că acest lucru este posibil pentru că aceste două specii sunt înrudite.

Cercetătorii caută încă din anii ’90 rămăşiţe bine conservate ale mamuţilor. Cercetătorii s-au bucurat de succes în ultima vreme datorită încălzirii globale, care provoacă topirea permafrostului din Rusia. Acest eveniment a scos la iveală mai mulţi mamuţi îngheţaţi.

Dacă proiectul cercetătorilor va da roade, mamuţii ar putea trăi din nou, la 10.000 de ani de la extincţia lor.

Sursa: Physorg