Home » D:News » Cel mai nou satelit al NASA a surprins o imagine spectaculoasă cu Pământul

Cel mai nou satelit al NASA a surprins o imagine spectaculoasă cu Pământul

Publicat: 19.12.2011
Cel mai nou satelit al NASA, VIIRS, a capturat pentru prima dată de la lansare o imagine completă a planetei noastre.

Satelitul NPP a fost lansat în spaţiu pe 28 octombrie, iar instrumentul VIIRS (Visible Infrared Imager Radiometer Suite) a obţinut primele măsurători ale planetei pe 21 noiembrie. Noul satelit al NASA călătoreşte pe o orbită de sincron solară, astfel că fiecare imagine cu Terra surprinsă de acesta este făcută la aproximativ aceeaşi oră locală, ce asigură condiţii de iluminare similare de-a lungul întregii planete. Acest lucru permite oamenilor de ştiinţă să compare imaginile surprinse de-a lungul anilor.

Noul satelit al NASA este poziţionat la 824 de kilometri deasupra Pământului, călătorind în jurul planetei cu o viteză de 26.780 de kilometri pe oră. VIIRS capturează imagini în fâşii de câte 3.000 de kilometri lăţime, iar de-a lungul unei zile satelitul fotografiază întreaga planetă. Prima imagine completă cu Terra a fost realizată pe 24 noiembrie.

În imaginea dată publicităţii de agenţia spaţială americană, se poate observa că partea arctică a planetei nu este vizibilă. Acest lucru se datorează faptului că Arctica este prea întunecată în timpul iernii pentru a putea fi fotografiată în spectrul vizibil.

Pe măsură ce instrumentul VIIRS va deveni în totalitate operaţional, acesta va captura imagini în 22 lungimi de undă diferite ale luminii. Acesta va captura totodată date asupra climei, temperaturii oceanelor şi incendiilor de pădure, urmând să fie un important instrument în arsenalul oamenilor de ştiinţă ce studiază climatul planetei.

Sursa: NASA