Home » D:News » Mănâncă mai puţin, aminteşte-ţi mai mult

Mănâncă mai puţin, aminteşte-ţi mai mult

Publicat: 21.12.2011
Un studiu efectuat de cercetătorii italieni subliniază că, dacă mâncăm mai puţin, avem toate şansele să ne îmbunătăţim memoria.

Oamenii de ştiinţă spun că înlocuirea desertului de după cină cu o cafea poate avea efecte benefice nu numai asupra siluetei, ci şi a creierului.

Acest fenomen era cunoscut în lumea ştiinţei, doar că specialiştii nu au putut să îşi explice mecanismul său.

Acum, cercetătorul Giovambattista Pani, de la Università Cattolica del Sacro Cuore, Roma, a decis să se concentreze asupra unei proteine numite CREB1, cunoscută pentru importanţa sa în procesul de învăţare şi memorare.

În experimentele sale efectuate pe şoareci, acesta a observat că scăderea aportului caloric amplifică capacitatea de învăţare, în cazul în care animalul mai produce CREB1.

În plus, în urma testelor s-a constat că reducerea caloriilor sporeşte nivelul de proteine produse de creier.

Studiul a presupus o reducere a caloriilor de doar 25% – 30% ( aproximativ 600 de calorii/zi ).

De asemenea, o ceaşcă de cafea sau de ceai poate aduce beneficii. Studii anterioare au demonstrat că aceste produse duc la creşterea nivelului proteinei CREB1 în organism.

Rezultatele studiului pot explica de ce pe insula Okinawa, din Japonia, există cei mai mulţi centenari la o populaţie de 100.000 de oameni, decât oriunde în lume.

Oamenii de aici mănâncă mai puţine calorii ca urmare a practicii Hara Hachi Bu (mănânci doar 80% din cât ai simţi nevoia). Se crede că această practică ajută la reducerea numărului de radicali liberi, proces care duce la menţinerea unei inimi sănătoase.

Sursa: dailymail