Home » D:News » Păsările au un orar de zbor

Păsările au un orar de zbor

Publicat: 05.01.2012
O specie de păsări marine urmează un orar strict şi bine stabilit indiferent de vreme, spun specialiştii japonezi.

Observaţia a fost făcută de oamenii de ştiinţă de la Institutul pentru Cercetarea Oceanelor şi a Atmosferei din cadrul Universitatăţii din Tokyo în urma unui studiu desfăşurat în anii 2008 şi 2009.

Studiul, condus de profesorul Katsufumi Sato, a presupus echiparea unui număr de 21 de păsări marine, din specia Calonectris leucomelas, cu sisteme GPS pentru a le monitoriza comportamentul.

Astfel, specialiştii au observat că o pasăre, aflată la 100 de km de cuib a renunţat să mănânce cu trei ore înainte de apus, pentru a ajunge la timp acasă. De asemenea, o altă pasăre, care era la 400 de km depărtare de cuib, şi-a început călătoria cu 14 ore înainte, ajungând la destinaţie chiar înainte de apus.

Aproximativ 70% dintre păsările monitorizate au ajuns la cuib la maximum 3 ore după apus. Acest lucru indică faptul că ele se ghidează după un orar bine stabilit, având, cel mai probabil, un fel de interdicţie de a zbura după apusul soarelui.

„Cumva, aceste păsări ştiu exact la ce distanţă sunt de casă şi cât timp va dura călătoria spre cuib”, a încheiat Sato.

Sursa: yomiuri