Prima pagină D:News

O dietă bogată în fructe, legume şi peşte reduce cu 46% riscul de a suferi de Parkinson

22.01.2012 | 1 Comentarii

Un nou studiu arată că o dietă mediteraneană (bogată în fructe, legume şi peşte) poate reduce cu 46% riscul de a suferi de boala Parkinson.

Cercetarea publicată în European Journal of Neurology sugerează că dieta joacă un rol important în prevenirea acestei afecţiuni.

Deşi nu este clar de ce anumite alimente au un efect protector, unele studii sugerează că boala Parkinson poate apărea atunci când celulele din corp trec printr-un proces distructiv denumit "stres oxidativ". În cadrul acestuia, substanţele dăunătoare (care au pătruns în corp din cauza unei diete nesănătoase) atacă celulele într-un mod similar celui în care rugina afectează caroseria unei maşini.

Fructele, legumele şi carnea de peşte conţin numeroase substanţe antioxidante, ajutând astfel la prevenirea acestui proces dăunător.

Cercetătorii de la Universitatea Tokyo au studiat obiceiurile alimentare a 249 de pacienţi diagnosticaţi recent cu Parkinson, comparând dieta acestora cu cea a 368 de voluntari sănătoşi.

Oamenii de ştiinţă au împărţit participanţii la studiu în trei grupuri, în funcţie de dietă. Cei din grupul "dietă sănătoasă" consumau mai ales fructe proaspete, legume, peşte, plante leguminoase (linte, fasole, mazăre), ciuperci şi alge. În dieta celor din grupul "dietă occidentală" predominau carnea roşie şi alimentele bogate în grăsimi de origine animală, iar dieta persoanelor din grupul "alimente uşoare" era o combinaţie a celorlalte două stiluri de alimentaţie.

Rezultatele cercetării au arătat că persoanele din grupul "dietă sănătoasă" - care consumau cea mai mare cantitate de plante şi de peşte - prezentau un risc cu 46% mai scăzut de a suferi de Parkinson în comparaţie cu persoanele cu o dietă săracă în plante şi peşte.

Sursa: Daily Mail

Comentează
Comentarii (1)
  1. sylla 22 ianuarie, 10:55

    acum 7500 de ani,rasa semitika,triburile akhlamu,arameii,akadienii,evre­ii....au profitat de minerit si minereurile de arama din zona palestino-iordaniana,au prelucrat arama in unelte si arme si insuflati de diavol au atacat tinuturile pasnice ale aryenilor,pelasgilor,hiperbore­nilor,ramanilor,oameni buni,puri,blanzi,inocenti,naiv­i.....ca la orice razboi a urmat o serie de crime,crize,jafuri,violuri,...­.blestematii,sunt trecute si in biblie cateva episoade.....normal ca si aryenii au ripostat,mai ales ca sunt oamenii lui D-zeu,au descoperit fierul si si-au luat revansa......semitii s-au impus pana la urma si in prezent prin magie ,vrajitorie,religie,secte erezii,...apelend la razboiul vazut si nevazut,stiut si nestiut.....doar asa au putut sa-i robeasca,exploateze,domine,con­duca si manipuleze pe oameni....mozaismul,masoneria,­crestinismu,....demonstreaza aceste lucruri fara drept de apel....realitatea cruda si purul adevar=totul a inceput acum 7500 de ani,atunci cand raksasii,semitii,zmeii,diavolii,amoreii,arameii,akhlamu,akad,assur........si…