Home » D:News » Cercetătorii chinezi au descoperit de ce cafeaua previne diabetul de tip 2

Cercetătorii chinezi au descoperit de ce cafeaua previne diabetul de tip 2

Publicat: 23.01.2012
Un nou studiu efectuat în China confirmă că persoanele care beau cafea în mod regulat prezintă un risc cu 50% mai redus de a suferi de diabet de tip 2.

Cercetarea arată că fiecare ceaşcă de cafea băută zilnic reduce cu 7% riscul de a suferi de această afecţiune, persoanele care beau 4 sau mai multe ceşti de cafea zilnic fiind cele cele mai puţin expuse riscului de a suferi de diabet de tip 2.

În cercetarea publicată în Journal of Agricultural & Food Chemistry, oamenii de ştiinţă din China au identificat de ce cafeaua are acest efect. Secretul constă în proteina hIAPP (human islet amyloid polypeptide), care este implicată în diabetul de tip 2. Anumiţi compuşi din cafea au un efect inhibitor asupra formării acestor amiloizi toxici, arată studiul cercetătorilor chinezi.

„Rezultatele studiului nostru sugerează că efectul benefic al consumului de cafea asupra riscului de a suferi de diabet de tip 2 se datorează, cel puţin parţial, compuşilor şi metaboliţilor din cafea care pot preveni agregarea proteinelor toxice hIAPP. Aşadar, persoanele care beau regulat cafea se pot aştepta la un efect benefic”, au explicat cercetătorii.

Sursa: The Scientist