Home » D:News » Playere japoneze alimentate cu bauturi energizante

Playere japoneze alimentate cu bauturi energizante

Publicat: 27.08.2007
Compania de electronice japoneza Sony a prezentat in cursul acestei saptamani un prototip de baterie pentru playere si aparate portabile care se alimenteaza cu o solutie de glucoza, similara celei prezente in bauturile energizante, informeaza AFP.

Sony a reusit sa faca sa functioneze unul dintre mp3 playerele sale cu aceasta baterie, alimentata cu solutie indulcita si capabila sa ofere o putere de 50 de milliwati (mW).

Glucoza este un produs obtinut prin fotosinteza de plantele expuse la razele solare. In natura, acest hidrat de carbon serveste drept sursa de energie proprie si inepuizabila pentru toate organismele vii, inclusiv pentru om. Sony a utilizat aceasta substanta naturala pentru a alimenta obiecte artificiale, fortand producerea unei reactii chimice in interiorul bateriei.

Principiul consta in extragerea atomului de hidrogen din glucoza si separarea acestuia intr-un proton si un electron care au valori opuse. Electronii generati astfel sunt antrenati intr-un circuit si creeaza un curent care alimenteaza aparatul.

Electronii sunt recuperati la capatul cursei si se reunesc cu protonii pentru a forma din nou un atom de hidrogen care, asociat cu oxigenul din aer, creeaza o molecula de apa. Astfel, acest procedeu nu produce reziduuri poluante.

Principiul este similar cu al altor tipuri de baterii care functioneaza cu produse pe baza de hidrogen, precum metanolul.

Sony a afirmat ca doreste pe viitor sa comercializeze aparate alimentate cu astfel de baterii. (MEDIAFAX