Home » D:News » Teama copiilor de anumite alimente poate fi genetica

Teama copiilor de anumite alimente poate fi genetica

Publicat: 22.08.2007
Teama copiilor de a consuma anumite alimente poate fi genetica, potrivit rezultatelor unui amplu studiu realizat de o echipa de cercetatori britanici, publicat in American Journal of Clinical Nutrition, informeaza Reuters.

In urma unui studiu la care au participat perechi de frati gemeni si non-gemeni, profesorul Lucy J. Cooke, de la Colegiul universitar din Londra, si colegii sai au descoperit ca aproape 80% din tendintele copiilor de a evita alimente noi sunt mostenite pe cale genetica.

"Parintii pot sta linistiti, pentru ca teama copiilor de a incerca alimente noi nu este un rezultat al proastei educatii culinare, ci al genelor", a indicat Cooke. Cercetatorul a mai afirmat ca, daca acestor copii li se ofera in mod repetat respectivele alimente, acestea vor deveni familiare si, poate, vor fi incluse intre preferatele lor.

Atat oamenii cat si animalele prezinta o anumita retinere in a incerca noi alimente, numita stiintific "neofobie alimentara". "Aceasta fobie a constituit un avantaj evolutionar in prevenirea expunerii la alimente potential toxice", spun cercetatorii. "In vremurile moderne, in care alimentele sunt in general sigure pentru consum, neofobia pare, mai ales, a avea un efect advers asupra optiunilor alimentare, mai ales in ceea ce priveste cantitatea de alimente", continua cercetatorii.

La studiu au participat parintii a 5.390 de perechi de gemeni, cu varste cuprinse intre 8 si 11 ani. Prin studierea gemenilor cercetatorii pot stabili diferentele intre efectele genelor si cele ale mediului inconjurator, pentru ca gemenii identici au in comun 100% din genele lor, in timp ce fratii non-gemeni impart doar 50% din gene.
Gemenii identici au prezentat mai multe probabilitati de a avea aceleasi tendinte in ceea ce priveste neofobia alimentara fata de fratii non-gemeni, genele dictand 78% din aceste preferinte.

Descoperirile nu exclud importanta parintilor, spun cercetatorii. Este foarte posibil ca unii parinti sa simta diferentele dintre nevoile copiilor si, in in consecinta, sa trateze fratii in mod diferit, incurajand aceasta fobie.

In plus, cercetatorii au mai remarcat un comportament care nu este dictat de gene: cu cat un copil primeste mai des un anumit aliment, cu atat acesta prezinta mai multe probabilitati de a fi inclus printre preferintele culinare.  (MEDIAFAX)