Home » D:News » Madagascarul a fost colonizat de 30 de femei ce au călătorit 5.600 km!

Madagascarul a fost colonizat de 30 de femei ce au călătorit 5.600 km!

Publicat: 21.03.2012
Madagascar, insula ce uimeşte prin biodiversitatea sa, a fost unul din ultimele locuri de pe Terra colonizate de oameni. Un studiu recent oferă noi detalii despre acest eveniment petrecut în urmă cu 1.200 de ani.

Colonizarea Madagascarului a fost un accident, afirmă cercetătorii. Insula a fost colonizată de un mic grup de femei originare din Indonezia, iar acestea par să fi ajuns pe insulă după ce vasul pe care acestea îl foloseau pentru comerţ s-a răsturnat.

„Ce este neobişnuit la colonizarea Madagascarului este faptul că insula este departe de Indonezia. De asemenea, este un loc colonizat foarte recent; la acel moment, cea mai mare parte a planetei era deja colonizată”, explică Murray Cox, cercetător la Universitatea Massey din Noua Zeelandă. „Aşadar, este vorba despre o întreagă cultură ce a fost strămutată de-a lungul Oceanului Indian”, a adăugat Cox.

Cercetările genetice efectuate în trecut au arătat că, în mod surprinzător, oamenii din Madagascar nu îşi au originile în Africa, ci în Indonezia, o insulă aflată la 5.600 de kilometri distanţă.

Pentru a afla când a fost colonizată insula Madagascar, Cox şi colegii săi au analizat genele din mitocondriile a 300 de locuitori din Madagascar şi a 3.000 de locuitori din Indonezia. Mitocondriile sunt fabricile de energie ale celulelor şi se deosebesc prin faptul că genele lor sunt moştenite doar de la mame.

Genele studiate au arătat o similaritate evidentă între genomurile malgaşe şi indoneziene. Folosind o simulare computerizată, cercetătorii au ajuns la concluzia că insula Madagascar a fost colonizată acum 1.200 de ani de un mic grup, format din 30 de femei.

Aproape toţi oamenii care trăiesc astăzi în Madagascar sunt înrudiţi cu aceste 30 de femei, au descoperit oamenii de ştiinţă.

Cercetătorii au descoperit că şi bărbaţii care au colonizat Madagascarul erau tot din sud-estul Asiei, însă nu au putut identifica numărul acestora. „Nu ştim exact câţi au fost, dar dovezile indică un număr mic”, afirmă Cox.

Cel mai probabil, indonezienii au ajuns pe insulă în urma unui naufragiu, fiind ajutaţi de curenţii oceanici să ajungă în Madagascar. Această ipoteză pare a fi confirmată de un eveniment petrecut în cel de-al Doilea Război Mondial, când rămăşiţele bombardamentelor din Japonia au fost duse de ape până pe malurile insulei Madagascar.

Dovezile arheologice sugerează că indonezienii s-au răspândit rapid pe insulă, ajungând să controleze întreg teritoriul în doar câteva generaţii.

Studiul a fost publicat astăzi, în jurnalul ştiinţific Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences.