Home » D:News » Mii de miliarde de planete din galaxia noastră ar putea găzdui viaţă

Mii de miliarde de planete din galaxia noastră ar putea găzdui viaţă

Publicat: 30.03.2012
Astronomii care cercetează planetele propice pentru susţinerea vieţii estimează că numai în Calea Lactee numărul acestor corpuri cereşti s-ar putea ridica la câteva mii de miliarde.

Cercetările indică faptul că în jurul a aproximativ 40% dintre stelele pitice roşii (cele mai comune din galaxia noastră) orbitează câte o planetă capabilă să deţină apă. Calea Lactee găzduieşte în jur de 160 de miliarde de astfel de stele, ceea ce înseamnă că numărul planetelor care au o temperatură propice pentru a susţine viaţa este destul de mare.

Echipa de cercetători condusă de Xavier Bonfils, de la Institutul de Planetologie şi Astrofizică din Grenoble, Franţa, , a fost prima care a calculat numărul planetelor de tip super-Pământ (cu o masă de până la 10 ori mai mare decât cea a Terrei), plasate în habitate propice.

Stelele pitice roşii, care sunt mai puţin luminoase şi mai reci decât Soarele nostru, reprezintă aproape 80% din stelele Căii Lactee. După ce au studiat 102 astfel de stele, folosind un telescop de la European Southern Observatory, localizat în Chile, specialiştii au descoperit că planetele solide sunt mult mai comune decât giganţii gazoşi din sistemul nostru solar.

Cu toate acestea, specialiştii avertizează că nu toate planetele solide care au fost găsite orbitând în jurul micilor stele au capacitatea de a permite vieţii să evolueze. Din cauză că stelele pitice roşii au temperaturi mai scăzute decât Soarele, planetele care au apă ar trebui să orbiteze mai aproape de stea, comparativ cu distanţa la care orbitează în jurul Pământului. În acest context, planetele pot fi expuse la cantităţi prea mari de radiaţii X şi ultraviolete.

Pe viitor, oamenii de ştiinţă plănuiesc să studieze mai atent la unele dintre aceste planete asemănătoare Pământului, pentru a preleva informaţii referitoare la atmosferă şi posibilele semne de viaţă.