Home » D:News » Un „tatuaj” pe dinţi ar putea identifica infecţiile

Un „tatuaj” pe dinţi ar putea identifica infecţiile

Publicat: 31.03.2012
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Princeton au creat un senzor care poate fi tatuat pe un dinte pentru a depista infecţiile şi a trimite informaţii către o bază de date medicale.

Invenţia va putea fi utilă atât pe câmpul de luptă, unde va determina dacă rana unui soldat este sau nu infectată, cât şi în spital, pentru pacienţii cu un sistem imunitar slăbit, care sunt foarte vulnerabili la bacterii.

Michael McAlpine şi echipa sa de la Princeton au creat senzorul chimic folosind grafen, un strat de carbon cu grosimea de un singur atom, în care au introdus o peptidă ce a avut o funcţie dublă: să rămână lipită de grafen şi să detecteze bacteriile (chiar şi o singulă celulă bacteriană). Ei au descoperit o peptidă bogată în anumite substanţe, denumite de ei „reziduuri aromatice”, care o fac lipicioasă, şi au combinat-o cu o alta, prelevată de la o broască tropicală şi care este extrem de sensibilă la trei tipuri specifice de bacterii. Adăugarea unui micro-dispozitiv RFID (capabil să identifice şi să transmită informaţii prin undele radio) face ca datele să fie transmise către un centru medical.

Acum, McAlpine speră să comercializeze dispozitivul, deşi recunoaşte că produsul necesită îmbunătăţiri. În momentul actual este foarte posibil ca, la primul periaj, senzorul să fie îndepărat.

Sursa: GIZMODO