Home » D:News » Egiptenii creşteau pisici pentru a le oferi drept jertfă zeilor

Egiptenii creşteau pisici pentru a le oferi drept jertfă zeilor

Publicat: 15.04.2012
O nouă cercetare realizată de o echipă de oameni de ştiinţă din Italia a relevat că, acum 2.000 de ani, egiptenii creşteau pisici cu scopul de a le mumifica şi oferi drept ofrandă zeilor.

Între anii 332 î.e.n şi 32 î.e.n., templele egiptene erau veritabile crescătorii de pisici, animalele fiind folosite ca jertfă pentru zeiţa Bastet, înfăţişată în arta egipteană cu un cap de pisică.

Cercetătorii au ajuns la această concluzie după ce au analizat o pisică mumificată ce a fost achiziţionată în secolul al XVIII-lea de Muzeul de Arheologie din Parma.

După ce au efectuat o radiografie asupra mumiei, oamenii de ştiinţă au concluzionat că pisica era de fapt un pisoi în vârstă de 5 sau 6 luni.

Modul în care pisica era poziţionată în timp ce a fost mumificată sugerează că aceasta a fost sacrificată drept jertfă către zeiţa Bastet, susţin cercetătorii.

„Faptul că pisica era tânără sugerează că a fost un exemplar crescut special pentru a fi mumificat”, a declarat Giacomo Gnudi, profesor la Universitatea din Parma şi totodată autorul studiului.

Pisica era aşezată în poziţie de şedere, fiind înfăşurată foarte strâns într-o poziţie similară pisicilor înfăţişate în hieroglifele datând din acea perioadă.

Pentru limita spaţiul ocupat de pisică, specialiştii în îmbălsămare au fracturat câteva dintre oasele pisicii. „Fâşiile de pânză erau aranjate într-un mod complex, formând diferite tipare geometrice”, au relatat cercetătorii.

„Pisoii cu vârste cuprinse între 2 şi 4 luni erau sacrificaţi în număr mare de către egipteni, deoarece erau foarte potriviţi pentru îmbălsămare”, au concluzionat autorii studiului publicat în Journal of Feline Medicine and Surgery