Home » D:News » O substanţă chimică din cosmetice dublează riscul de a face diabet

O substanţă chimică din cosmetice dublează riscul de a face diabet

Publicat: 16.04.2012
Cercetătorii avertizează că anumite substanţe chimice existente în produsele cosmetice amplifică riscul de a suferi de diabet.

Un studiu efectuat de specialiştii de la Universitatea Uppsala din Suedia a ajuns la concluzia că ftalaţii, compuşi chimici existenţi în numeroase produse cosmetice şi parfumuri, cresc în mod semnificativ riscul de diabet de tip 2.

Oamenii de ştiinţă au ajuns la această concluzie după ce au analizat probe de sânge recoltate de la 1.000 de persoane cu o vârstă mai mare de 65 de ani. Acestora le-a fost măsurat nivelul glucozei din sânge la o distanţă de minim 8 ore de la ultima masă.

Cercetătorii au descoperit că persoanele care prezentau un nivel mare al ftalaţilor în sânge aveau de două ori mai multe şanse de a suferi de diabet decât persoanele cu un nivel scăzut al acestei substanţe chimice în sânge. Oamenii de ştiinţă au luat în calcul şi alţi factori ce conduc spre diabet, precum fumatul, hipertensiunea sau nivelul ridicat al colesterolului.

„Deşi rezultatele cercetării noastre trebuie să fie confirmate de alte studii, aceasta susţine ipoteza conform căreia anumite substanţe chimice din mediu pot contribui la dezvoltarea diabetului”, a declarat Monica Lind, conducătoarea studiului.

„Oamenii sunt expuşi la ftalaţi în diferite moduri: aceştia pot fi inhalaţi dacă sunt folosiţi în spray-uri de păr sau în odorizante, iar mâncarea poate fi la rândul său contaminată dacă ambalajele conţin ftalaţi”, a explicat Lind.

„Mulţi ftalaţi sunt folosiţi în produsele cosmetice, precum cremele de faţă, autobronzantele, în machiaj şi parfumuri. Astfel, aceştia sunt absorbiţi prin piele atunci când sunt folosiţi în creme şi inhalaţi atunci când ftalaţii sunt folosiţi în parfurmuri pentru a prelungi durata acestora”, a adăugat Lind.

Recent, un alt studiu efectuat asupra ftalaţilor din cosmetice a ajuns la concluzia că aceştia afectează sănătatea, aceste substanţe crescând riscul de apariţie a obezităţii prin dereglarea echilibrului natural al organismului.

Surse: Huffington Post, Uppsala University