Home » D:News » A fost descoperită enzima care îi îmbătrâneşte pe astronauţi

A fost descoperită enzima care îi îmbătrâneşte pe astronauţi

Publicat: 02.05.2012
Oamenii de ştiinţă au descoperit o proteină care ar putea încetini procesul de îmbătrânire în cazul astronauţilor, iar rezultatele ar putea fi aplicate şi în cazul persoanelor vârstnice.

Un studiu realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Teramo, Italia, au descoperit că enzima 5-lipoxigenază joacă un rol important în moartea celulelor, în cazul organismelor aflate în spaţiu. Inhibarea producerii acestei enzime ar putea reduce gravitatea problemelor sistemului imunitar al astronauţilor plecaţi în misiune.

Mai mult, din moment ce condiţiile din spaţiu generează probleme de sănătate asemănătoare procesului de îmbătrânire pe Terra, descoperirea ar putea duce la găsirea unor metode terapeutice care să mărească durata vieţii, susţinând sistemul imunitar al persoanelor vârstnice.

Medicamentele create pentru reducerea imunodepresiei induse de microgravitaţie ar putea fi eficiente în cazul slăbirii imunităţii al persoanelor vârstnice.

Inhibitorii 5-lipoxigenazei sunt deja folosiţi pentru reducerea efectelor produse de bolille inflamatorii.

Doctorul Mauro Maccarone, conducătorul studiului, şi colegii săi au făcut această descoperire conducând o serie de experimente în care au fost implicate două grupuri de limfocite umane. Acestea au fost izolate din sângele a doi donatori perfect sănătoşi.

Primul grup de limfocite a fost expus la microgravitaţie la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale. Cel de-al doilea grup de celule a fost pus într-o centrifugă, aflată la bordul Staţiei Spaţiale Internaţionale, pentru a avea acelaşi spaţiu de dezvoltare ca şi primul grup, însă a beneficiat de o forţă gravitaţională asemănătoare cu cea de pe Terra.

După moartea leucocitelor s-a descoperit că primul grup de celule avea o dimensiune mai mare, iar cercetătorii cred că această diferenţă a apărut datorită nivelului anormal al enzimei 5-lipoxigenază.