Home » D:News » NASA pregăteşte astronauţi pentru o misiune pe un asteroid

NASA pregăteşte astronauţi pentru o misiune pe un asteroid

Publicat: 14.05.2012
Tim Peake, primul astronaut britanic din cadrul Agenţiei Spaţiale Europene, se pregăteşte alături de colegii săi astronauţi din NASA pentru ceea ce pare a fi cea mai ambiţioasă misiune spaţială de până acum.

Cu toate că pare un scenariu încă fantezist, desprins din celebra pelicula Armagheddon, echipa de astonauţi se pregăteşte pentru a ajuge pe un asteroid, unde vor explora suprafaţa acestuia, vor căuta minerale şi mai ales vor identifica cele mai eficiente metode de a distruge un asteroid care ar putea lovi Pământul.

Misiunea va fi una extrem de dificilă, incomparabil mai grea decât aselenizarea.

Pregătirile vor începe în decursul lunii viitoare, cu un program care-i va învăţa pe astronauţi să conducă şi să folosească vehiculele şi instrumentele specifice, precum şi să colecteze mostre de pe suprafaţa asteroidului. Cu toate că scopul principal al misiunii va fi unul pur ştiinţific, pentru a învăţa mai multe despre mediile ostile, abilităţile necesare pentru a lucra pe suprafaţa acestuia vor aduce noi informaţii cercetătorilor care caută astroizi potenţial periculoşi pentru planeta noastră.

În această direcţie, NASA monitorizează deja mai mult de 400 asteroizi care pot lovi Pământul, cu toate că majoritatea acestora prezintă un risc scăzut de coliziune.

„Cu ajutorul tehnologiei din prezent, precum şi cu al celor care sunt astăzi în faza de testare, în decursul unui an de zile vom putea îndeplini o misiune pe un asteroid. Asteroizii sunt interesanţi din mai multe puncte de vedere. Aceste obiecte trec frecvent pe lângă Terra, doar că nu auzim des de ele. În decursul ultimului an, am observat un asteroid care a trecut aproape de orbita geostaţionară a Terrei, adică mai aproape de planeta noastră decât unii sateliţi. Dacă vom fi avertizaţi din timp, probabil vom putea trimite o misiune robotizată care va putea devia steroidul, dar dacă nu l-am observat la timp sau este prea mare, am putea fi martorii unui scenariu tip Armagheddon. În acel moment, metodele pe care le exersăm aici şi-ar putea dovedi utilitatea”, declară Tim Peake, un fost pilot de elicopter al armatei britanice.

Oficialii NASA cred că misiunile spre asteroizi pot testa cu succes tehnologiile necesare expediţiilor umane pe alte planete, alături de descoperirea unor informaţii cu privire la apariţia Universului.